
قبل از دو دهه اخیر پیش&zwnj بینی&zwnj های اقتصادی بوسیله مدلهای ساختاری انجام می&zwnj گرفت که اکثراً منتج شده از نظریات کنیز بودند از آنجائیکه در آن دوره این مدلها نتوانستند حوادث مهم اقتصادی را پیش&zwnj بینی نمائید بنابراین روش برداری&zwnj های خود رگرسیونی توسعه پیدا کردند از جمله انتقاداتی که به این روش وارد می&zwnj شود اینست که این روش به تخمین بیش از حد مبتلا می&zwnj باشد برای رفع این مشکل یک مدل بیزینی توسط لیترمن و همکارانش توسعه پیدا کرد که در آن اعتقادات پیشین در مورد متغیرها همراه با داده&zwnj ها ترکیب و یک چارچوب بیزینی را برای پیش&zwnj بینی کنندگان فراهم می&zwnj آورد از آنجاییکه این روش از اطلاعات قبلی در مورد متغیرها استفاده می&zwnj کند این امر به ساختن پیش&zwnj بینی&zwnj های بیشتر اقتصادی و کمتر هنری کمک می&zwnj کند در این فصل ابتدا مفاهیم آمار و تخمین&zwnj های بیزینی بیان می&zwnj شود سپس روش VAR و کاربردهای آن تشریح می&zwnj گردد و در قسمت پایانی به تشریح روش BVAR می&zwnj پردازیم.
ارتباط بین علوم اقتصاد و آمار:
با تمرکز به مسئله کمیابی در علم اقتصاد، این علم به میزان زیادی به مسئله تصمیم&zwnj گیری مربوط می&zwnj باشد. همچنانکه می&zwnj دانیم سوخت ماشین تصمیم اطلاعات می&zwnj باشد بنابراین روشهایی برای فراهم&zwnj آوردن اطلاعات آماری و ارتباط آن با علم اقتصاد که منجر به تصمیم&zwnj گیری بهینه می&zwnj شود توسعه پیدا کرده&zwnj اند که در چارچوب دو روش نظریه کلاسیک نمونه&zwnj گیری و روش بیزینی در علم آمار مورد مطالعه قرار می&zwnj گیرند. در ذیل به شرح مختصری از این روشها پرداخته می&zwnj شود.
شامل 36 صفحه فایل word قابل ویرایش

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-98375-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d9%85%d9%81%d8%a7%d9%87%d9%8a%d9%85-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d8%aa%d8%ae%d9%85%d9%8a%d9%86%e2%80%8c%d9%87/
- ۹۵/۰۵/۲۶