ایران تاپ بیست

۱۹ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
راهنمای

راهنمای

این کتاب صرفا جهت مروری بر فرمول های دروس رشته عمران برای آمادگی در کنکور ارشد تالیف گردیده است.همراه فرمول ها نیز سوالات کنکور ارشد مرتبط با انها آورده شده است. به امید مفید بودن آن برای دانشجویان محترم.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

تحقیق


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:37

فهرست مطالب:

جهان سوم و دوران جدید
جهان سوم و تجارت آزاد
اثرات مستقیم نفتا بر کشورهای جهان سوم
الف &ndash جهان سوم و آمریکای شمالی
ب &ndash تبعیضات تجاری نفتا نسبت به کشورهای غیر عضو
ج- نفتا و برخی اقلام صادراتی جهان سوم
د- عکس العمل برخی از مناطق جهان سوم در قبال نفتا
آمریکای لاتین

جهان سوم و دوران جدید
چنین به نظر می رسد که جهان سوم در دورة حاضر به یکی از نقاط عطف تاریخی خود رسیده است. در این دوره شرایط نوینی هم از حیث سیاسی و هم از جهت اقتصادی،&zwnj هم در داخل این کشورها و هم در سطح بین المللی در حال شکل گرفت است و بیشتر کشورهای جهان سوم نیز خود را بیش از پیش ناچار از تطبیق دادن با این شرایط جدید دیده اند.
پایان نظم دو قطبی در دوران جنگ سرد، هم به عمر یکی از دو الگوی رشد خاتمه داده و هم به پاره ای منافع جنبی که چنین نظمی، مستقیم یا غیر مستقیم، عاید بخش قابل توجهی از ممالک جهان سوم می کرد، پایان بخشیده است. تحت همین شرایط دوره اعطای « امتیازات تجاری» یا تخیصیص منابع تحت عنوان « کمکهای توسعه» با انگیزه های سیاسی و استراتژیک نیز در حال به سر رسیدن است.
جهان سوم، در پی تحولات تاریخی اواخر دهه 1980 و اوائل دهه 1990 ، اهمیت پیشین خود را در روابط بین المللی از دست داده و حتی بخشی از آن در معرض خطر رانده شدن به حاشیه و از دست دادن هر گونه نقشی در نظام بین المللی قرار گرفته است. لذا واقعیات موجود چنین می نماید که تنها آن دسته از کشورهای در حال توسعه به عنوان وزنه ای در نظام بین المللی آینده به حساب خواهند آمد که بتوانند از یک موقعیت اقتصادی قابل توجه برخوردار شوند.
به موازات فروپاشی نظام دوقطبی، اوج گیری و افزایش سرعت روند جهانی شدن اقتصاد نیز عامل مؤثر دیگری در شکل گیری ذهنیت های جدید در کشورهای جهان سوم بوده است. این روند که با امواجی از تکنولوژی های پیچیده، وسائل مدرن ارتباطی و تولیدات متنوع با کیفیت بالا همراه است،&zwnj بیش از پیش در حال فائق آمدن بر مقاومت متنوع با کیفیت کشورهای در حال توسعه ای است که تا کنون نسبت به پیوستن به جریان اصلی اقتصاد جهانی اکراه داشته اند.
تضعیف این مقاومت به ویژه در زمانی امکان پذیر شده است که راه و روشهای دیگری از جمله « راه رشد غیر سرمایه داری» ، « استراتژی جایگزینی واردات» و امثال آن در عمل راه به جایی نبرده است. عدم موفقیت آن دسته از کشورهای جهان سوم که به این راهها رفتند، در برابر جوامعی که به تجارت خارجی آزاد» و « استراتژی توسعه صادرات» روی آوردند، تقریباً توجه همگان در سراسر جهان سوم را به خود جلب کرده است.
از طرفی ، دگرگونی های ریشه ای در سیاست و اقتصاد بین المللی و در رأس همه،&zwnj شکست اقتصادهای متمرکز در بلوک شرق در واقع روندی را که از قبل شروع شده بود به اوج خود رساند. این امر هم الگو و هم حمایت های سیاسی، نظامی و اقتصادی از ناحیه این الگو را یکباره از صحنه ناپدید ساخت و در نتیجه تردیدی بسیاری از کشورهای در حال توسعه حتی آنها را که طی دهه ها بینش ها و روشهای متفاوتی را صمیمانه و مجدانه پیگیری کرده بودند (مثل چین،&zwnj هند ، سوریه و ... ) برطرف ساخت.
کاهش بیش از پیش اهمیت مواد خام و محصولات کشاورزی نیز که اغلب کشورهای در حال توسعه تاکنون برای کسب ارز خارجی به صادرات آنها وابسته بوده اند،&zwnj عامل مهم دیگری درالزام جهان سوم به جستجوی راههای نو بوده است. نزول قابل ملاحظه بهای این مواد طی یکی دو دهه گذشته بیش از پیش ثابت کرده است که کشورهای در حال توسعه نه تنها دیگر نمی توانند با تکیه بر آنها (حتی مهمترین آنها یعنی نفت) وزنه ای در اقتصاد جهانی به شمار آیند، بلکه با توجه به رشد تکنولوژی و پیدایش مواد جایگزینی و علل دیگر هر روز درآمد حاصل از صادرات این اقلام کمتر و کمتر می شود.
مطابق گزارش بانک جهانی اگر چه کشورهای در حال توسعه از 1980 تا 1990 معادل 45% بر حجم صادرات خود افزوده اند، اما کاهش شدید بهای اقلام صادراتی آنها عملا مانع از افزایش درآمد این کشورها شده است. براساس این گزارش طی این مدت بهای قهوه 70% بهای شکر 60% پنبه و کائوچو 50% و متوسط بهای واقعی محصولات کشاورزی 39% کاهش یافته است. در این گزارش همچنین پیش بینی شده است که تنها محتمل است که در اواخر دهه 90 بهای این اقلام به کندی رو به رشد نهد. در همین مورد در خورد یادآوری است که بهای واقعی نفت نیز از سال 1980 تا کنون بیش از 75% کاهش داشته است1.
در چنین شرایطی گرایش کشورهای جهان سوم به اقتصاد آزاد در داخل،&zwnj و تجارت آزاد در خارج، با هدف نهایی پیوستن به جرگة صادرکنندگان کالاهای صنعتی متنوع و فرار از دور باطل اقتصاد تک محصولی از ویژگیهای چرخشی است که اکثریت قریب به اتفاق این کشورها در حال انجام آن هستند. در همین حال، تلاش آنها برای جلب سرمایه های خارجی، اجرای پروژه های مشترک با شرکت های چندملیتی و استفاده از اعتبارات بین المللی و بذل هر کوششی در راه احتراز شرایط لازم برای این منظور از پیامدهای نمایان چنین چرخشی است.
این تحولات به نوبة خود باعث شده است که سازمانها و تشکیلاتی چون گات،&zwnj صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که در چندین دهه اخیر تلاشی کند را به منظور اشاعه راه و رسم های اقتصادی مورد نظر خود در سراسر جهان صورت می دادند، ناگاه با اقبالی تازه مواجه شوند و گوشهای شنواتری در غالب کشورهای جهان سوم بیابند (گفتنی است که همه عوامل فوق الذکر از جمله عواملی است که شکل گیری یک نظم اقتصادی در سطح جهانی را اجتناب ناپذیر ساخته و عملاً در دستور کار قرار داده است).



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود

دانلود سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته حقوق خصوصی سالهای 88-94 با پاسخنامه

این مجموعه شامل سوالات آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته حقوق خصوصی و مربوط به سالهای 88-89-90-91-92 - 93 و 94 به همراه پاسخنامه می باشد.

سوالات ارشد آزاد حقوق خصوصی، سوالات ارشد آزاد مهندسی حقوق خصوصی، سوالات ارشد آزاد با پاسخنامه، سوالات ارشد آزاد با پاسخ، سوالات ارشد آزاد با جواب، سوالات ارشد آزاد با کلید ،سوالات ارشد آزاد با پاسخنامه



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
فایل

فایل

رام رسمی و اورجینال گوشی دیمو مدل اس 500

توجه : این رام رسمیه و روت نیست.

ROM Phone : DiMO S350

ROM Android : 4.4.2

cpu : MT6582

Official ROM DiMO S350 Version: 1373MW.C13A.DIMO.A1.141014.KK1.V2_10.QHD.COM.8P32.B1B5 &ndash KOT49H &ndash V1_WCDMA

Language support: تمامی زبانها



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
160

160

160 نکته در مدیریت :

توصیه&zwnj هایی برای مدیران، سرپرستان و سرگروه&zwnj &zwnj هایی که با انسان&zwnj ها در ارتباط&zwnj ند

چکیده

یکی از ویژگی&zwnj های دوران معاصر، سرعت و شتابی است که زندگی و کار به خود گرفته است.

براساس ویژگی&zwnj های این دوره، حتی ادبیات، روزنامه&zwnj نگاری و اطلاع&zwnj رسانی نیز تغییراتی کرده &zwnj است.

به عبارت دیگر در حوزه داستان&zwnj نویسی، پس از رمان&zwnj های چند جلدی دهه&zwnj های نخست قرن بیستم، شاهد ظهور داستان&zwnj های مینی مالیستی و کوتاه هستیم، در حوزه روزنامه&zwnj نگاری و اطلاع&zwnj رسانی هم، خبرنویسی و ارائه اطلاعات با کمترین حجم و بیشترین اطلاعات از پیامدهای روزگار معاصر است.

در این ارتباط، 160 نکته کاربردی و اجرایی در مدیریت را برای مطالعه مدیران، سرپرستان و کلیه افرادی که به طور مستقیم با انسانها سروکار دارند، ارائه کرده&zwnj ایم که می&zwnj تواند چکیده دهها کتاب و اثر علمی مدیریتی در این خصوص باشد

تعداد صفحات: 20



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
سمینار

سمینار

چکیده 1
-1 مقدمه 2 -1
-2 مروری بر مفهوم تعادل انرژی 3 -1
-3 نگرشی بر عملکرد مبتنی بر طراحی لرزه های سازه ها 3 -1
فصل دوم : مفهوم طراحی پلاستیک ارائه شده 6
-1 مقدمه 7 -2
-2 برش پایه طراحی در حالت پاسخ نهایی 8 -2
-3 برش پایه طراحی در حالت نهایی 11 -2
-4 برش پایه طراحی برای قابلیت بهره برداری 18 -2
-5 طراحی پلاستیک قابهای فولادی 21 -2
فصل سوم : پاسخ لرزه ای قابهای طراحی شده با روش ارائه شده 30
-1 پاسخ لرزه ای قابهای طراحی شده 31 -3
-2 طراحی پلاستیک مبتنی بر عملکرد قابهای فولادی 40 -3
فصل چهارم طراحی قابهای خمشی به روش انرژی 4
-1 مقدمه 47 -4
2 - مراحل طراحی قاب خمشی به روش انرژی 47 -4
3 -آنالیز دینامیکی تاریخچه زمانی : 51 -4
فصل پنجم نتیجه گیری 58
1 - مزایای روش انرژی نسبت به روش استاتیکی معادل: 59 -5
2 - معایب روش انرژی نسبت به روش استاتیکی معادل 59 -5
ز
3 - خلاصه و نتیجه گیری 60 -5
مراجع 76



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود نمونه سوالات استخدامی پست بانک

+ پاسخنامه

این مجموعه شامل :

مجموعه سوالات کامپیوتر + پاسخنامه

تعداد صفحات: 85 صفحه تعداد سوالات: 315 سوال

مجموعه سوالات احکام و معارف اسلامی+ پاسخنامه

تعداد صفحات: 49 صفحه تعداد سوالات: 319 سوال

مجموعه سوالات هوش + پاسخنامه

تعداد صفحات: 33 صفحه تعداد سوالات: 265 سوال

مجموعه سوالات ریاضیات و آمار + پاسخنامه

شامل:

تعداد صفحات: 73صفحه تعداد سوالات آمار: 120 سوال

سوالات ریاضی عمومی: 80 سوال

سوالات دنباله اعداد: 30 سوال

سوالات حد: 60 سوال

سوالات مشتق: 60 سوال

هندسه 1: 30 سوال

هندسه 2: 30 سوال

هندسه تحلیلی: 40 سوال

مجموعه سوالات زبان انگلیسی+ پاسخنامه

تعداد صفحات: 37 صفحه تعداد سوالات آمار: 285 سوال

تمامی سوالات+ پاسخنامه میباشد



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

ERP

ERP

ERP

ERP

برنامه اصلی تولید (MPS) در سیستم تولید ETO

در بخش قبل، چندین استراتژی تولید معرفی و در مورد آنها بحث شد. در این بخش تمرکزمان روی ETO و ویژگی های برنامه ریزی در این محیط است.

فرآیند تکوین و ایجاد یک محصول جدید که در آن هیچ تقاضای واقعی هنوز وجود ندارد&rlm ، چه در یک شرکت MTO و چه در یک شرکت MTS باشد، کاربردی منحصربفرد از استراتژی ETO است.

در یک مرور اجمالی شرکتهای ETO عموماً فرآیند طراحی و یا تولید محصول را تا زمانیکه یک سفارش یا قرارداد واقعی در دست نداشته باشند شروع نمی کنند. تولید کنندگان تجهیزات ویژه صنعتی، هواپیماهای مسافربری بزرگ، تجهیزات نظامی پیشرفته، تجهیزات کنترل مترو، ومراکز فروش از انواع شرکتهایETO هستند.

چون تولیدات ETO گرانند و برای یک تعداد معدودی از مشتریان و کاربردها مناسبند، تولیدکنندگان آنها نمی توانند طراحی، ساخت و نصب آنها را در موجودی در راه سفارشات آینده درنظر بگیرند.

برخلاف شرکتهای MTS که مشتریانشان را در زمان تحویل یا زمان نزدیک به موعد تحویل محصول ملاقات می کنند، شرکتهای ETO و مشتریانشان ممکن است ماهها یا حتی سالها قبل از تکمیل و تحویل محصول نهایی&rlm ، یکدیگر را ملاقات کنند.

این گفته درست نیست که شرکتهای ETO نیازی به انجام پیش بینی فعالیتهای آینده، طرح ریزی عملیات، یا مدیریت عرضه و تقاضا ندارند. این حقیقت محض که این شرکتها، نام مهندسان، طراحان، و پرسنل تولیدی را روی لیست حقوقی دارند، گواه صادقی است براینکه فعالیتهای تولیدی آینده، از قبل پیش بینی می شوند و برخی پیش بینی ها در حقیقت اتفاق می افتد.تنها افقهای زمانی تفاوت دارند.

چالشهای ویژه محیط ETO

برای درک چالشهای پیش روی برنامه ریزان اصلی تولید در شرکت ETO به شکل زیر توجه کنید که فعالیتهای افزودن ارزش/هزینه را که باید در داخل شرکت و در قراردادش با مشتری و تحویل واقعی محصول نهایی به جریان اندازد&rlm ، تشریح می کند.

برای مقایسه، شرکتهای MTS و MTO به شکل اضافه شده اند. محور پایین شکل یک خط زمانی است که در آن این فعالیتها لیست شده اند.

همانطور که شکل نشان می دهد، مانند دیگر شرکتها، شرکت ETO نیز با کارهای سخت مدیریت عرضه و تقاضا مواجه است، اما این فقط نوک کوه یخی است، بطوریکه خواهیم گفت، دیگر وظایف اصلی طرح ریزی و برنامه ریزی به سطح پایین تری تنزل پیدا می کنند:

&bull مشخصات محصول معمولاً باید با مشارکت مشتری تعیین شود.

&bull باید یک نمونه آزمایشی تولید و تست شود.

&bull باید بازخوری از تست نمونه آزمایشی در تغییرات مهندسی و طراحی منعکس گردد.

&bull باید لیست مواد یا دستورالعمل و مسیر فرآیند ایجاد شوند.=بسیاری از این فعالیتها در مجموعه فعالیتهای برنامه ریزی اصلی تولید و برنامه ریزی احتیاجات مواد سنتی بوده اند.

این بدان معنا نیست که برنامه ریز اصلی تولید و ابزارها برای تعادل عرضه و تقاضا نمی توانند در این فعالیتهای آغازین مفید باشند.

کاملاً برعکس، برنامه ریز اصلی تولید، بعنوان یکی از مسئولین رسیدن محصول نهایی بدست مشتری، هماهنگ کننده منطقی فعالیتهای ETO است، و تکنیکهای برنامه اصلی تولید (MPS) بطور برجسته ای برای فعالیتهای ETO از طراحی و مهندسی گرفته تا ساخت نهایی، مناسب هستند.

تفاوت اصلی میان فعالیتهای برنامه ریزی اصلی تولید و فعالیتهای مهندسی اینست که بجای آوردن ظرفیتهای مواد و تولید با یکدیگر در داخل « زمانهای ساخت» معین، برنامه ریز اصلی تولید ETO باید برای منابع انسانی و زمانهای صرف شده برای « محصولات» در نظر گرفته شده در یک جهت بسیار وسیعتر، مشخصات تحقیق، طراحی های مهندسی، پیکربندی ابزارآلات، فعالیتهای تست کردن، و غیره را فراهم کند.

تعداد صفحات: 32



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پایان

پایان

مبحث ایرادات از مهمترین مباحث آیین دادرسی مدنی است که فصل مستقل و مواد متعددی از قانون آیین دادرسی مدنی سابق و فعلی در خصوص آن تدوین گردیده است. این مبحث در محاکم و دادگاههای دادگستری و سایر مراجع قضایی و اداری نیز دارای جایگاه ویژه ای است و همواره مورد توجه قضات، وکلای دادگستری و اصحاب دعوا بوده است. همچنین علمای حقوق نیز در تقریرات و تألیفات خود به طور مرتب فصلی برای این موضوع تخصیص داده اند و در واحدهای درسی دانشکده های حقوق و در ضمن درس آیین دادرسی مدنی نیز مورد تدریس قرار گرفته است.

با این حال و علیرغم اینکه این موضوع مرتباً در تمامی جنبه های علمی و عملی حقوق مورد توجه حقوقدانان قرار داشته، باز هم پرداختن به این مبحث و مسایل آن و یافتن پاسخی مناسب برای مسائل وابهامات مربوطه بسیار لازم و ضروری می نماید زیرا:

اولاً &ndash قوانین مربوط به ایراد از آغاز تدوین تا کنون دستخوش تغییرات متعددی قرار داشته و بدیهی است که پاسخ بسیاری از ابهامات را از طریق بررسی تاریخی موضوع می&zwnj توان حاصل نمود. ضمناً این موضوع تا کنون بطور مستقل و دقیق موردتوجه قرار نگرفته است و تحقیق در خصوص آن ضروری به نظر می رسد. بعلاوه در سالهای اخیر نیز، قواعد مربوط به ایرادات به شکل جدی تری مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته اند و با سیستم دادگاههای عمومی هماهنگ شده اند و خود این امر نیز بررسی تطبیقی قانون سابق و فعلی را ضروری می نمایاند. از طرف دیگر، تعدادی از ایرادات و احکام و قواعد مربوط به آنها در قانون آیین دادرسی مدنی به شکل پراکنده تدوین شده اند و در نتیجه دستیابی به کلیه ایرادات برای حقوقدانان قدری مشکل است. بنابراین جمع آوری و تدوین آنها در یک مجموعه می تواند مفید و منشأ آثار علمی و عملی قرار گیرد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
نمونه

نمونه

نمونه سوالات رشته ی علوم اجتماعی , مدیریت بحران و ریسک

جهت ارائه خدمات کامل به دانشجویان دانشگاه پیام نور رشته ی علوم اجتماعی ، نمونه سوالات دانشگاه پیام نور را برای هر نیمسال تحصیلی در اختیار شما دانشجویان قرار خواهیم داد

دانلود 240 نمونه سوالات مدیریت بحران و ریسک همراه با پاسخ نامه + رشته ی علوم اجتماعی

از نیمسال 90 &ndash 89

نیمسال 91 &ndash 90

نیمسال 92 &ndash 91

نیمسال 93 &ndash 92

نیمسال 94 &ndash 93

در هر آزمون نیمسال حداقل هفت تا هشت نمره از نمونه سوالات ترم های قبلی داده می شود امیدواریم دانشجویان عزیز با مطالعه این نمونه سوالات نمره قبولی را خیلی راحتر از سایر دانشجویان کسب کنن و باعث پیشرفت تحصیلیشان شود.



دریافت‌فایل